Föräldrar möte!!

Ja igår så var de dax för ett extra föräldrar möte på skolan.. Det gick faktiskt jätte bra,vi försöker komma fram till några förslag hur vi ska kunna hjälpa våra barns fröken i skolan. För det är det som är så tragiskt att våra barn går bara i ettan och det är redan problem i klassen. Men nu ska vi som föräldrar gå in och hjälpa som sagt våran fröken. Hitta lösningar som kan hjälpa våra barn.
För det handlar om hur dom behandlar varandra,vilket ordspråk dom använder mot varandra,hur de är i matsalen,på gymnastiken osv.. Vi kom med olika förslag hur vi skulle gå till väga men det blev väl inget bestämt riktigt vilka åtgärder vi skulle ta..

Men vi måste ju börjar någonstans men det är ju de som är frågan bara vart och hur.
vad ska vi ta för hjälpmedel.. Och hur kan vi som föräldrar hjälpa till så det blir bra.

Jag själv som föräldre till min lilla loppa som går i denna klass. Jag tycker det är riktigt tragiskt att de redan nu har börjat med våld, säga fula saker till varandra, kränka varandra. Jag menar de är ju dock bara sju år.. Vad beror detta på??
Visst vet jag att mycket väl att mycket är ju upp till oss vuxna hur vi behandlar varandra. För dom hör,ser ja allt de där som vi vuxna gör.. Ja jag vet inte vad man ska göra.. Men jag HOPPAS verkligen att det blir en förändring för alla dessa barn är verkliga unika fast på olika vis.. Dom är så gulliga allihop i hennes klass.. Jag träffas vissa dagligen när jag går och hämtar henne på skolan. Alltid trevliga och glada.. =)
Men vi alla ska lösa detta =)

Jag var väl inte hemma först vid nio tiden.. Lillan var ju vaken när jag kom hem så de vara bara att göra henne klar för att hoppa i sängen.. och det var väl inga problem, hon vart lite lessen för hon trodde att hennes far skulle komma in och säga godnatt. Men de gick över rätt fort.. Hon hoppade i sängen och fick ringa sin pappa och säga godnatt.Så då gick det över och det var ju bra...

La mig i soffan och började kolla på Lyxfällan. Kollade klart på de sen så datade jag lite.. spelade lite kort med Carro och syster.. Sen var de ju reprisen på paradise hotell så jag kollade på de sen vara de bara till att sova..




Take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0