Hormoner så de heter duga!!!

Ja nog faan har man det.. Massa hormoner som ska spöka runt i kroppen..
Man känner verkligen av det oxå.. Man blir mer känslig än vanligt  tror jag hade en sån dag idag. Så jag tog en promis med hunden och då kändes det mycket bättre än jag kom in igen.. Det har varit kanon väder här hela helgen :) Helt underbart =)

Igår så var vi på dart tävling =) Gick väl inte så bra för mig då men jag kastar för att jag tycker det är kul.. Men min älskling kom trea han är riktigt duktig :)

Och nu så har vi det bara mys här hemma.. Lillan har ju sportlov denna vecka så jag får väl se vad som händer.. Kanske måste åka iväg på ett möte,ska ringa ett samtal i morgon..

Nu orka ja inte skriva nå mera..

Take Care

Vecka 20 (19+0)



Nu är bebisen ungefär 16,5 cm lång i sitthöjd och lägger stadigt på sig i vikt. Det vaxliknande fettlager som kallas fosterfett (vernix caseosa) bildas för att skydda huden under den långa tiden i fostervattnet. Det underlättar också förlossningen. Bebisen sväljer mer denna vecka, vilket är bra träning för matsmältningssystemet. Det fostervatten som tas in av din bebis spjälkas till vatten (som absorberas) och restprodukter som hamnar i tjocktarmen, där det så småningom bildar barnbeck.



Se till att du får tillräckligt mycket järn. Bebisen behöver järn för att tillverka röda blodkroppar. Det är i stort sett omöjligt att få i sig för mycket järn bara från mat. Exempel på järnrik mat är magert rött kött, kyckling, fisk, linser och bönor, spenat och berikade frukostprodukter.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0