Kanske ska försöka

Kanske ska försöka skriva ner om min förlossning då. =)

Förlossningen!!!

Jag vaknade vid halv elva 31/7 2011 klev upp som vanligt,men kände bak i ryggen att det var inte som de skulle. Gick ner för att käka frukost fick stanna till nån gång för de gjorde så jävla ont.

Pinade i mig frukosten fast de gjort ont. Gjorde det ja skulle som man göra på morgonen.
Pratade med J som oxå var vaken och där nere med mig.
Det gjorde så ont just då att jag fick tårar i ögonen..

J tyckte jag skulle ringa upp till förlossningen och de gjorde jag efter ett tag.
Förklarade läget för Bm som ja pratade med.
Och hon hälsade oss så välkommen så.

Skickade till min syster också att det var dax för hon ville så gärna vara med.

Så jag skickade upp J för att säga åt gubben min som låg i sängen att de var dax.

Kom upp till förlossningen kl 12:55 gick in på ett undersöknings rum fick lägga mig på sängen så skulle dom komma in snart och ta hand om mig och undersöka mig.


Jag var öppen 4cm och hjärtljuden var som de skulle vara.
Men jag hade högt blodtryck så dom skulle hålla koll på det.
Så de vara bara att avvakta för att se om värkarna kommer igång mer.

Dom tyckte att jag skulle försöka vara upp och röra på mig så jag tyckte jag gjorde inget annat.
Min älskling var riktigt lugn hela tiden. Fick faktiskt permiss därifrån,så vi åkte in till sollefteå för att käka och vänta på att syster skulle komma.

Vi hade precis kommit tillbaka till sjukhuset så kom hon oxå :)
Då var klockan ungefär 14:00 och tiden gick men de ville inte liksom hända så mycket mer där på eftermiddagen värkar avtog lite. Så dom skulle disskutera hur dom skulle göra som med mig.

Dom kom fram till antingen kunde vi få åka hem.
Men då sa vi ifrån för de är ändå 3,5mil så då kändes som vi ville stanna.
Och de fick vi så klart men vi fick ett annat rum inne på BB..

Så min syster vallade runt mig på sjukhuset för att de skulle komma igång.

Vid 16:50 fick jag flytta in till BB för att värkarna hade avtagit
Skulle försöka sova en stund men tyckte bara blev värre när ja låg ner..

Kl 20:00
Upplever jag att värkarna har tilltagit och det gör riktigt ont.
Det är ca 2 min mellan värkarna och då var jag öppen 5cm.

Kl 20:34
Så sätter jag mig i ett varmt bad/dusch och det var så skönt kan ja lova just för stunden.
Och mina smdr är riktigt smärtsamma just nu.

Kl 21:10
Får jag lustgas/syrgas för att ja ska få lite smärtlindring


22:00
jag hade tydligen inte så mycket fostervatten,önskade även mer smärtlindring men dom sa att jag inte skulle hinna få de.. Så jag fick minsann gått ha lustgasen
22:08
 Då började mina kryst värkar
sen har jag inte alls nå koll på klockan

Vet bara att klockan 22:25 kom våran underbara Melinda till oss =)
Och det är de bästa som har hänt oss.

Take Care



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0